Міні-проект
«Не
зривай первоцвітів»
Вид проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний.
Мета проекту:
збір інформації про первоцвіти та пропонування заходів по їх збереженню.
Очікувані результати:
- учень вміє презентувати зібрану інформацію про первоцвіти та власні
пропозиції по їх збереженню за змістом створеного ним (ними) певного освітнього продукту (фото колаж,
пам’ятка, плакат тощо);
- оцінює власну діяльність та діяльність однокласників.
Навчальні предмети:
природознавство.
Тривалість: 7 днів.
ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
І етап. Організація
проекту.
На цьому етапі треба
визначити тему, мету проекту,
навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.
ІІ етап.
Планування проектної діяльності.
1.
Ознайомлення
учнів із загальною темою і провідною проблемою.
Бесіда:
Упродовж 7 днів ви будете збирати
інформацію про первоцвіти та висувати
пропозиції щодо завдання їх збереження .
Ваше завдання - ознайомити
згодом на уроці однокласників з отриманою інформацією про первоцвіти та
власними заходами по їх збереженню.
2.
Формування
груп для проведення дослідження.
Учні класу об’єднуються
в групи за бажанням.
3.
Форми
представлення продукту проектної діяльності:
група 1 «Художники» (малюють малюнки на захист весняних квітів);
група 2 « Науковці» (знаходять загадки, вірші про весняні
рослини);
група 3 «Природолюби» (складають пам’ятку друга природи «Як
зберегти первоцвіти» або
«Будь природі другом»).
ІІІ етап.
Реалізація проекту.
1.
Складання учнями плану роботи над проектом.
- Обговоріть у групі, що саме ви повинні зробити для
реалізації поставлених перед вами завдань.
- Озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого
вигляду освітнього продукту, який ви створите.
- Обговоріть у групі, що саме необхідно вам зробити для
того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.
2 . Розподіл обов’язків між членами групи.
3. Самостійна творча робота учнів.
4. Виготовлення освітнього продукту.
ІVетап.
Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка).
1.Оформлення результатів.
2.Підготовка до презентації.
3.Захист проектів.
Форми презентації:
група 1 «Художники» – представлення малюнків;
група 2 «Науковці» – представлення віршів,
загадок;
група 3 «Природолюби»
–
представлення пам’ятки друга природи.
4.Оцінювання
проектної діяльності за визначеними критеріями.
5.
Аналіз успіхів і невдач. Висновки.
Не зривайте первоцвіти
Тане сніг, весна,
відлига…
Рушила по річці крига.
Сонце світить, пригріває
Йде тепло, зима тікає.
Рушила по річці крига.
Сонце світить, пригріває
Йде тепло, зима тікає.
В лісі сніг іще
лишився,
Під деревами укрився,
Сніг від сонечка сховався,
Теплих променів злякався.
Під деревами укрився,
Сніг від сонечка сховався,
Теплих променів злякався.
Та з під снігу –
справжнє диво:
Первісток весни сміливий
Показав чоло тендітне,
Пелюсткове і привітне.
Первісток весни сміливий
Показав чоло тендітне,
Пелюсткове і привітне.
То підсніжник,
первоцвіт,
Сніг долаючи і лід,
Прагне з сонцем привітатись
І з весною обійнятись.
Сніг долаючи і лід,
Прагне з сонцем привітатись
І з весною обійнятись.
Не зривайте
первоцвіти,
Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них букети
Знищує життя Планети.
Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них букети
Знищує життя Планети.
Акровірші
1. Цінна лікарська
рослина, добрий медонос.
Мало ще
квітів солодких,
Егей,
бджоло, до мене линь!
До моїх
кольорових долоньок,
У бузкові
обійми та синь.
На
початку цвітіння — рожева,
Колір
змінюю до блакиті.
А ім’я
моє чистим медом
обіцяє тебе зігріти.
2.Символ весни,
занесений до Червоної книги України.
Попід
снігом білим
Із зимових надр
Достигла перлина —
Сонця перший дар.
Немов і холоду нема,
І не завадить зрости вільно.
Життя покликало — весна! —
Не втримає земля в обіймах.
МИ їх повинні боронити,
Кінець зими святкують квіти!
3. Прокидаються галявини,
Розкривають ясно-сині
Очі квіти, що ховаються
Лісом-пралісом донині.
І поцілити бажає
Стрілка крихітна у небо.
Коли зустрінете — зважайте,
Але кривдити не треба.
4.Найбільший серед
інших видів рясту. Є місцевим рідкісним видом.
Рясний бузковий дощик лив —
Яри забризкав і горби.
Строкаті китиці та білі
Там розстелили весні килим.
5.Рідкісна лікарська
рослина, що перебуває під охороною.
Колиска із росою,
Обгорнута листом.
Намисто дрібних перлів
Виблискує рядком.
А як зійде сльозами
Лік давньої війни,
Імлистий ранок травня
Її оборони…
6.Народні назви:
кінські копитця, підлісок.
Фіолетове диво — прокинулась
спляча красуня!
І
відкрила дороги для стукоту кінських копит.
А за нею давно її принц довгу зиму
сумує,
Лиш побачив красуню, і вмить
закохався навік.
Королева весни! Чаша, повна
натхнення та мрії,
Аромат
твоїх вуст сколихне навіть камінь до сліз…
Встановіть відповідність між описом
первоцвіту та його назвою
А За красу і ніжність квіток
називають блакитною зірочкою. Побачити первоцвіт можна тільки в лісі в березні
і квітні, коли земля вже прокинулася від зимового сну. У кожної квітки шість
тендітних блакитних пелюсток. Коли вона зацвітає в лісі, з дається, ніби
клаптики блакитного неба впали на землю. Листки видовжені, яскраво-зелені.
Солодкий сік-нектар цієї квітки збирають бджоли.
Б Розцвітає рано
навесні — на схилах поблизу ручаїв, там, де добре пригріває сонце. Здається, що
загораються маленькі золотисті вогники. Тільки в яскравий сонячний день можна
побачити їх квітки розкритими. А в хмарну погоду квітки закриваються, хиляться,
наче сумують за сонцем. Потім виростають листки, вкриті знизу ніжним білим
пухом. Доторкнешся — листочок теплий, лагідний, як мамині руки. А зверху листки
гладенькі, холодні —як руки мачухи.
В Ніжні
фіолетового кольору квітки піднімаються на тоненьких стебельцях і наче
прислухаються до весняних звуків лісу: співу пташок, шелесту молоденького листя
дерев і кущів Серединка квіточки, наче крихітне очко, вдивляється у лісову
красу. Листки схожі на маленькі розгорнуті долоньки. Ростуть між деревами,
кущами. За ніжну красу квітів, чарівний аромат її дуже люблять люди.
Г Коли в лісі зацвітають ці квіти, здається,
що землю вкрили розкішним килимом. Квітки рожево-фіолетового, блідо-жовтого,
білого кольорів, невеликі, але їх багато. Зібрані вони в пишні, рясні китиці.
Тому, мабуть, і назвали саме так цю рослину. Красу квіток доповнюють вирізані
трійчасті листки. Цвіте у квітні — травні. У народі вважалося, що «топтати» первоцвіт - значить жити, ходити по землі.
Ґ Серед весняних
квіток наших лісів цей первоцвіт — один з найкрасивіших. На вкритому
шовковистими волосками стебельці розкривається чарівна квітка фіолетового
кольору, схожа на невеличкий тюльпан. Цвіте у квітні — травні. Важко буває
первоцвітам, коли повертаються холоди. Та сріблясті волоски, наче шубка,
прикривають рослину від холодів, а квітка на морозі закривається і хилиться
додолу.
Д Один з перших сповіщає про прихід весни.
Ніжні, подібні до невеликих дзвоників білосніжні квітки прикрашають іще зовсім
зимовий ліс. Первоцвіт так назвали тому, що починає він рости в лютому під
сніговою ковдрою. А в березні на землі, яка тільки-но прокинулася від зимового
сну, гойдаються сніжно-білі квітки. Придивіться до них уважніше: ззовні
пелюстки трохи видовжені, а ті, що всередині, коротші, з зеленою плямкою.
1.
Фіалка.
2.
Сон.
3.
Підсніжник.
4.
Ряст.
5.
Мати - й – мачуха.
6.
Проліска.
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Ґ
|
Д
|
Загадки про первоцвіти
1.
Він маленький і біленький,
Має ніженьку
тоненьку.
Сповіщає рідний
край:
Гей, весна прийшла,
стрічай!
(Підсніжник).
2.
Кольорові візерунки
На віночку у...
(Медунки).
3. Я
найперший розквітаю
Синім цвітом серед
гаю.
(Пролісок).
4.
Аромат духмяний
Тішить ліс
весняний.
(Конвалії).
5. Я
схожа на дзвіночок,
Росту в бору
сосновому
І знову в платті
новому.
(Сон-трава).
6.
Лікувальну силу маю,
Жовтим цвітом
розцвітаю.
Називають „ключ
весни ”!
Як я звуся? Ти
скажи!
(Первоцвіт).
7.
Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не
страшний,
А коли весну
стрічає,
Сині очі розкриває.
(Барвінок).
8.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати.
(Фіалки).
9. Я
на інших геть не схожий,
Кучерявий та
пригожий
Постелю під голе
віття
Фіолетове суцвіття.
(Ряст).
10.
Ця квітка – сонечка портрет
Та знаменита не
квітками,
А дивовижними
листками.
(Мати-й-мачуха).
Чому не можна зривати первоцвіт
Зривання первоцвіту наносить
невиправну шкоду природі – адже рослини не встигають розмножуватися, і їх з
кожним роком стає все менше! Вже за кілька десятиліть наші улюблені перші
весняні квіти можуть зникнути взагалі. Чому?
Чи бачили ви коли-небудь плоди конвалії?
Спробуйте завітати до лісу на початку червня. Якщо ніхто не зривав конвалії
навесні, ви побачите маленькі ягідки, які утворилися замість квітів. З цих
ягідок, згодом, дозріє насіння, яке сіється само собою. Щоб з цього насіння
виросла квітуча конвалія потрібно від шести
до восьми років!!! Самі
розумієте, яку невиправну помилку роблять ті, хто зриває квітучу конвалію. Тож,
будь ласка, не купуйте первоцвіт у
продавців квітами та не зривайте його у власних цілях! Милуйтеся квітами, фотографуйте їх, малюйте та оспівуйте
у віршах!
Бережіть
неповторну українську природу!
П а м‘ я т а й т е , зберігаючи квітам життя, ми прикрашаємо
своє!
Пам’ятка «Будь
природі другом»
1. Не рвіть
на луках і в лісах багато квітів.
2. Кожна
квіточка ― вам на радість, кожна рослинка ― для вашого добра, кожна травинка ―
для вашого здоров’я.
3.Збираючи
лікарські рослини, завжди залишайте частину, щоб вони росли і надалі.
4. Не
збирайте з беріз сік, бо вони загинуть.
5. Не ламайте
даремно гілок дерев і кущів.
6. Їстівні
ягоди, горішки збирайте так, щоб не пошкодити гілок.
7. Не
пошкоджуйте кору дерев.
8. З
особливою увагою ставтеся до рослин, занесених до Червоної книги.
Немає коментарів:
Дописати коментар